Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

Педагогический проект

Дата: 25 ноября 2021 в 23:55, Обновлено 26 ноября 2021 в 20:05
Автор: Махнач Н. С.

ПЕДАГАГІЧНЫ ПРАЕКТ
“Фарміраванне якасцей грамадзянскасці і патрыятызму ў сістэме работы ўстановы адукацыі” 

Тэрміны  рэалізацыі: 2021- 2024 гады

Кіраўнік педагагічнага праекта: Дубаневіч Іна Мікалаеўна,
намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці
тэл: 8-029-155-28-62
E-mail inna.dubanevitch@yandex.ru

АКТУАЛЬНАСЦЬ ПРАЕКТА

Адной з галоўных задач выхавання, адзначаных у Кодэксе Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і Канцэпцыі бесперапыннага выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь, з'яўляецца фарміраванне грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі. Прэзідэнт  краіны адзначае, што «рухаючай сілай прагрэсу з'яўляюцца не матэрыяльныя даброты, а патрыятызм. Рух наперад немагчыма без шчырай любові да Радзімы, бацькоўскай зямлі, да свайго народу. Патрыятызм праяўляецца не ў словах і лозунгах, а ў жыццёвай пазіцыі чалавека, яго паўсядзённых працах. У тым, што ён жыве не толькі для сябе, але і для сваёй Айчыны. Шмат што можа мяняцца вакол нас, але гэтая ісціна застанецца непахіснай. Патрыятызм быў, ёсць і павінен заставацца непарушным пастулатам нашай дзяржаўнасці. Гэта вечная каштоўнасць, якая яднае пакаленні”. Сёння грамадзянска-патрыятычнае выхаванне - адна з галоўных задач, канчатковай мэтай якой павінна стаць фарміраванне асобы грамадзяніна, патрыёта, працаўніка, сем'яніна. У сувязі з гэтым, дадзены накірунак патрабуе пастаяннага развіцця  сістэмы ідэалагічнай і выхаваўчай работы, накіраванай на фарміраванне духоўна-маральнай, сацыяльна адказнай асобы навучэнца. Задача педагогаў - стварыць такія ўмовы, якія б дазволілі навучэнцам на практыцы праявіць свае патрыятычныя пачуцці і грамадзянскую пазіцыю, фармавалі гатоўнасць свядома і актыўна выконваць грамадзянскія абавязкі перад дзяржавай, грамадствам, спрыялі б выхаванню адказнасці за лёс краіны, сваіх блізкіх, далі магчымасць адчуць сябе патрэбным сваёй краіне, свайму пасёлку, сваёй школе. Праект прадастаўляе  свабоду творчасці і прадугледжвае работу па грамадзянска-патрыятычнаму выхаванню канкрэтнай навучальнай установы з улікам традыцый, календара знамянальных і памятных дат і адпавядае Канцэпцыі і Праграме выхавання дзяцей і вучнёўскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь. Каштоўнасць такой арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай працы складаецца ў тым, што ўстанова адукацыі не толькі арганізуе комплексную сістэму рознабаковага выхавання і развіцця асобы вучняў, але і ўключае ў гэты працэс бацькоў, педагогаў, грамадскасць.


МЭТА І ЗАДАЧЫ ПРАЕКТА

Мэта: стварэнне ўмоў для ўдасканалення і развіцця сістэмы патрыятычнага выхавання навучэнцаў школы, для фарміравання сацыяльна-актыўнай асобы грамадзяніна і патрыёта, якая валодае пачуццём нацыянальнага гонару, грамадзянскай годнасці, любові да Радзімы, свайго народу

Задачы:

  • стварыць умовы для развіцця творчых здольнасцяў навучэнцаў, фарміравання іх актыўнай грамадзянскай пазіцыі праз правядзенне конкурсаў, акцый, мерапрыемстваў, даследчую і пошукавую дзейнасць, стварэнне школы экскурсаводаў.
  • забяспечыць укараненне сучасных інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у працэс фарміравання грамадзянска-патрыятычнай свядомасці навучэнцаў;
  • павысіць кампетэнтнасць удзельнікаў праекта ў сферы інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій;
  • спрыяць сацыялізацыі навучэнцаў, стымуляваць іх пазнавальную актыўнасць праз пошукавую дзейнасць па зборы дадатковага матэрыялу для папаўнення кнігі памяці на сайце школы;
  • павысіць эфектыўнасць выкарыстання  інфармацыйный прасторы ГКК “Лінія Сталіна” у выхаваўчым працэсе і пры правядзенні вучэбных заняткаў;
  • прыцягнуць бацькоў, грамадскасць да сумеснай дзейнасці па выхаванню пачуцця грамадзянскасці і патрыятызму ў вучняў;
  • стварыць спрыяльныя ўмовы для працэсу фарміравання, прадстаўлення і трансляцыі педагогамі   вопыту ў галіне па патрыятычнаму і грамадзянскаму выхаванню;
  • стварыць метадычны прадукт праектнай дзейнасці ў выглядзе брашуры і дыска з метадычнымі распрацоўкамі пазакласных мерапрыемстваў па грамадзянска-патрыятычнаму выхаванню навучэнца

АСНОЎНАЯ ІДЭЯ

праекта заключаецца ў аб'яднанні навучэнцаў у адзіную калектыўна-творчую дзейнасць патрыятычнай накіраванасці. Праект выконвае ролюадзінага агульнага праекта, у якім прымаюць удзел навучэнцы школы, педагогі, бацькі, педагогі дадатковай адукацыі.Такім чынам, укараненне праекта развіцця “Фарміраванне якасцей грамадзянскасці і патрыятызма ў сістэме работы ўстановы адукацыі” спрыяе пераўтварэнню адзінага адукацыйнага працэса ў выніковую стваральную працу па патрыятычнаму і грамадзянскаму выхаванню.


АСНОЎНЫЯ ТЭАРЭТЫЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

(навуковая канцэпцыя праекта)

  1. Фарміраванне грамадзянскай самасвядомасці:  основаў прававой, палітычнай культуры, ведаў гісторыі сваёй краіны, Айчызны і сусветнай цывілізацыі.
  2. Фарміраванне грамадзянскіх пачуццяў і якасцей: патрыятызма, інтэрнацыяналізма, пачуцця грамадзянскага доўгу і сацыяльнай адказнасці, гатоўнасці абараняць сваю Радзіму, адстойваць свае прынцыпы.
  3. Фарміраванне вопыту і культуры грамадзянскіх паводзін, сацыяльнай актыўнасці,   уменняў і навыкаў арганізатарскай дзейнасці.

ПАКАЗЧЫКІ  ЭФЕКТЫЎНАСЦІ РЭАЛІЗАЦЫІ ПЕДАГАГІЧНАГА ПРАЕКТА

№ п/п

Крытэрыі эфектыўнасці

Паказчыкі

Інструментарый

Выхаванасць навучэнцаў

Маральна-духоўныя параметры:

  1. сфарміраванасць грамадзянскіх навыкаў:
    • уменне працаваць і дзейнічаць індывідуальна і ў калектыве;
    • веданне сваіх правоў і абавязкаў і ўменне іх выкарыстоўваць;
    • уменне прымаць і абараняць свае рашэнні;
    • гатоўнасць да ўдзелу ў грамадскіх справах;
    • гатоўнасць да адукацыі;
  2. сфарміраванасць усвядомленага стаўлення да базавых каштоўнасцей:
    • патрыятызм і любоў да Радзімы;
    • правы і свабоды чалавека і грамадзяніна;
    • сімволіка Рэспублікі Беларусь;
    • нацыянальная самасвядомасць;
    • павага гонару і годнасці іншых грамадзян;
    • грамадзянскасць.

Колькасныя параметры:

  1. уключанасць кожнага навучэнца ў выхаваўчыя сітуацыі;
  2. якасць школьных адносін (адносіны дзяцей да рэалій школьнага жыцця, да школы, да настаўніка, класа, сумесных спраў);
  3. дзейнасць дзіцячых арганізацый;
  4. удзел у конкурсах па грамадзянска-патрыятычнай тэматыцы;
  5. правядзенне мерапрыемстваў.

Анкетаванне ўзроўня выхаванасці па  Н.Лусканавай, дыягностыка  групавой матывацыі, маніторынг выхаванасці

Адукаванасць навучэнцаў

  • веды Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, законаў краіны, сімволікі;
  • веды гісторыі Беларусі, роднага краю;
  • павышэнне інтарэса да гісторыі сваёй навучальннай установы, раёна, краіны;
  • павышэнне інфармацыйна-камунікатыўнай культуры навучэнцаў;

Анкетаванне, аналіз адукацыйных вынікаў

Асобаснае развіццё навучэнцаў

  • уменне будаваць узаемаадносіны з іншымі людзьмі  на аснове роўнасці, павагі і прызнання каштоўнасці іншых людзей;
  • развіццё творчай ініцыятывы і пазнавальнага інтарэсу;

Назіранне, анкетаванне, творчыя работы

Стан здароўя навучэнцаў

  • адсутнасць шкодных звычак;
  • уменне супрацьстаяць шкодным звычкам;
  • зберажэнне псіхічнага здароўя

Маніторынг

Забеспячэнне актыўнай пазнавальнай дзейнасці навучэнцаў

  • уменне выкарыстоўваць для вырашэння пазнавальных і камунікатыўных задач розных крыніц інфармацыі, уключаючы энцыклапедыі, слоўнікі, інтэрнэт-рэсурсы і іншыя базы дадзеных

Назіранне

Узаемадзеянне ўсіх удзельнікаў інавацыйнай дзейнасці

  • стварэнне камфортнага псіхалагічага асяроддзя ўсіх удзельнікаў праекта;
  • супрацоўніцтва настаўнікаў, навучэнцаў, бацькоў, грамадскасці ў рэалізацыі праекта;
  • павышэнне ўзроўню матывацыі педагогаў і навучэнцаў у выкарыстанні інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у выхаваўчай дзейнасці

Назіранне, анкетаванне

Выкарыстанне інавацыйных падыходаў у арганізацыі выхавання грамадзянскасці і патрыятызму ў навучэнцаў

  • выкарыстанне новых форм у арганізацыі выхаваўчага працэсу;
  • выкарыстанне магчымасцяў камп’ютарнай тэхнікі

Кантроль, аналіз

Якасць упраўлення  праектнай дзейнасцю

  • наяўнасць неабходных педагагічных і матэрыяльна-тэхнічных умоў;
  • забяспечанасць метадычная і нарматыўна- прававая;
  • наяўнасць сістэмы стымулявання педагогаў

Кантроль, аналіз

СПІС ВЫКАРЫСТАНЫХ КРЫНІЦ

  1. Буткевіч,В.В.Патрыятычнае выхаванне навучэнцаў: гісторыя і сучаснасць / В.В. Буткевіч.-Мінск: Нац. ін-т адукацыі,2010.-208с.
  2. Жогаль-Лабзеева,І.П.Фарміраванне грамадзянскай культуры/І.П. Жогаль-Лабзеева // Праблемы выхавання. -2013. - №1. -17 - 21с.
  3. Зубко,Д.П. Сучасныя аспекты выхавання партыятызму і грамадзянскасці /Д.П.Зубко //Праблемы выхавання.-2005.-№1.-12-16 с.
  4. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій  і электронных средств обучения в образовательном процессе // Настаўніцкая газета. - 2011. -№ 11. -12-15 с.
  5. Кабуш, В. Т. Маральныя каштоўнасці дзіцячага аб'яднання. / В. Т. Кабуш // Праблемы выхавання. - 2013. - №6. -73-83с.
  6. Марковіч, Е.П. Воспитать человека - гражданина и патриота / Е.П. Маркович // Адукацыя і выхаванне. - 2016. - №4. -30-34 с.
  7. Фінагенавым, А. У Грамадзянскае выхаванне моладзі праз вучнёўскае самакіраванне . -М.:,2011. - 94 с.
  8. Харламаў, І.Ф. Педагогіка / І.Ф. Харламов. - М .: Гардарики,2012.-520с.
Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.